2013. 07. 15.

Nyűhetetlen vér

Nyűhetetlen vér nemzett engem
hulló hársfavirágok enyhet adó árnyán;
nagy kertes házba, ahol muskátlis a párkány,
s hallhatom a hontalan csendet.

Mézeskalács-szívű anyámat őrzöm:
Üvegcsontú, fehér madár az ágyban,
méltósággal vívja harcát vak lázzal.
Cigaretta füstöl: az élet-gőzöm.

Fájdalom jár át minden sejtet,
s apám zordsága sem ad enyhet.
Mint az eldobott csikk, mi magába hamvad,
úgy vagyok egyedül a világban hagyva.
Bár nem sírok sosem, csak ha mar a hagyma,
de, hogy a megadás karmát belém marja
azt nem hagyom. Itt minden rendben.
Nyűhetetlen vér nemzett engem.


2 megjegyzés:

  1. valahogy rémlik nekem egy hasonló vers tőled... mintha már el is linkeltem volna a Vad Fruttik Nem hiszek c. számát hozzá, s leírtam volna, hogy mennyire az jutott eszembe és hogy mennyire megráztak a soraid. Látod, nem tudok újat írni...
    De mégis! Azt mindenképpen le akartam írni, hogy a füst+cigi motívum mennyire tetszett :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!:) Ez gyakori visszatérő elem a verseimben, nem direkt. A dal valóban nekem is rémlik, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnál újat mondani!

    VálaszTörlés