2013. 07. 18.

Megkeresztelten

Álmomban a Jordán mellett sétáltam,
partjain feltorlódott a zörgő sás.
Szél szavait érteni pogány jóslás,
én mégis értettem. Ezen méláztam.

Zúg a víz. Kong az üresség. Lét-árva
vidék. Füleimben keresztény ódák.
Isten hangján szól belőlem a gyónás.
Talpamat egy éles kavics szétvágta.

Törött feszületet vigyáz két kezem;
szorítom, szorítom, hozzám tartozik.
Következő percben a vizet nyelem,

a folyó körülöttem sóhajtozik.
Megkeresztelten emelem fel fejem.
Könnyű lélekkel úszom a partokig.



2 megjegyzés:

  1. Néha annyira kiváncsi lennék, mi szüli ezeket a helyzetdalokat. Nagyon szép egyébként. Tetszettek az apró részleteket leíró részek. Olyan mérhetetlenül élővé tették az egészet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépe köszönöm!:) Ezt egy régi álmom ihlette, a Jordán és a nád szerepelt benne, hosszú lenne elmesélni... A többi pedig lélekben zajlódott le bennem az idők alatt, de nagyon kikívánkozott :).

      Törlés