2013. 07. 06.

Narancs-huszárok

Himnuszt makogó narancs-huszárok
kaszabolnak a dohány földeken.
Gúnyájuk ősi magyart utánoz,
de megvetik az öreg bölcseket.

Egy jó szolga mindig jó urához!
Töltsék fel szeméttel a völgyeket!
Nemzetibe öltözött kufárok
ingyen adnak el magyar tölgyeket.

Még sosem láttam annyi gulágot,
mint ami most sok közmunkás-otthont lefed.
Mi gyarmatosítjuk a világot!
Csak az éhség, ami sok embert nem ereszt.

Tanulástól megfosztott diákok...
Nem baj, hogyha félsz, csak fordítsd el a reteszt!
Ám bármit is teszel, ne imádkozz,
mert csak a huszároké a(z álság) - kereszt!


2 megjegyzés:

  1. Jó volt 10 napig nem olvasni a magyar híreket...
    Olyan szépen szóltál a szívemből, ahogy én sosem fogok tudni. Ez megint egy olyan vers, ami szerintem megérne egy megosztást szélesebb körökkel is. Nem tudom, mennyire ismered Erdős Virágot, de halványan ő jutott eszembe. Bár, az igazat megvallva nekem ez a vers most jobban tetszett, mint egy bármilyen darab az ő repertoáljából (bár tény, hogy egyik kedvenc kortárs költőmként tartom számon). Azt hiszem, ezt még el fogom olvasni egy párszor. Tényleg nagyon-nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm, örülök, ha a mondanivalóm vagy gondolati világom meghallgattatásra talál/összeegyeztethető másokéval. Nagyon örülök neki, hat tetszik!:)
    Erdős Virágtól eddig keveset olvastam, de az tetszett. Most majd bepótlom az elmaradásomat és kicsit jobban utánanézek.

    VálaszTörlés